reklama

Len taká úvaha

Spomaliť či zrýchliť?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Občas by som chcela zastaviť čas... a občas zase, zrýchliť ho. Vraj sa to dá, ale mne sa to skôr zdá, že to on sa spomaľuje a zrýchľuje ako sa mu chce...a nehladí na to čo chcem ja. Alebo sa mi to len nedarí. Tak si ho jednoducho nevšímam, veď ani on mňa. Ako vtedy, keď som ta stretla na dve krátke, rýchle minúty... dve upokojujúce minúty; a keď som potom otvorila oči, vyzeralo to ako večnosť... obloha stmavla minimálne o niekoľko hodín. Sadla som si na lavičku. Tak, ako to letelo, tak sa to aj zastavilo... v tom je tá krása. V tichu a chvíľach.

***

Stála som na špičkách, a usmievala na nebo, na celý svet, na kvet v ruke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Len ty... ty nie. Klesla som. Metaforicky, fyzicky, v oboch rovinách. Hľadel si niekde na zem. Viečka privreté a ja si prajem mať nadprirodzenú schopnosť...počuť tvoje myšlienky. Kdesi v diaľke počuť klepot ďatľa. Poviem ti kus pravdy...takej tej životnej. Popri tom počítam tie údery ďatľa. Tak, aby si si to nevšimol. Sedím chvíľu na dlážke, nadávam si, a radšej žiadnu životnú pravdu nepoviem. Veď je to všetko klišé, tak si ju len pomyslím...a do toho bije srdce. Vkladáš mi do rúk svoj osud a spoliehaš sa na šťastie. To vrtkavé, opojné, dočasné šťastie. Tak snáď zdám sa ti aspoň trochu normálna. Celé je to také...také zvláštne. Asi som ušla od témy. Bláznivé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


***

Nejde o lásku, nejde o pocit, ide o život ako taký?! A ty mi dávaš svoj osud? To asi nepôjde. Ide to, že to o čo ide nikto nevie čo je. Kam to všetko smeruje? Kam kráčam? Kam kráčaš ty? Kam kráčame všetci? A pýtam sa o čo na tomto svete ide?! Kto mi povie na čo tu to všetko je?! Ide o tie malé vzácne radosti čo denne zažívame? Či o tie trápenie, ktoré sa nás snažia zoceliť, alebo ide o všetko do kopy. Ide o niečo vyššie? Lenže kto mi odpovie...čo je to vyššie? Ide o nás všetkých. O mňa...o teba. A o čas, ktorí sme využili či nevyužili pre naplnenie svojho..čoho..sna? Či naplnenie svojho života niečím čo za to stojí. Niečím čo nám v živote udáva smer a čo nám ten čas, ktorý mimochodom aj teraz mi rýchlo uletel, aspoň trošku bude usmerňovať, tak aby to malo všetko zmysel a my aby sme si ho mohli vychutnať. Treba na čas nemyslieť, nech si ide ako chce a tým ho asi zastavíme. A keď sa to podarí, tak si život môžeme vychutnať. Možno, snáď. Neviem. V čom teda spočíva ten zmysel? Myslím, že vo všetkom. Treba ho len nájsť. Ľahko sa píše, ťažko žije. A asi ťažko aj číta. Už z toho robím taký poriadny guláš. Ja mám v tom stále ešte chaos. Tak snáď aspoň ty to tu na svete chápeš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

***

A ja si len prajem aby Ti život vyšiel..tak preto

Dýchaj

Bež

Utekaj

Nezastavuj

Ži

Nepočítaj sekundy

Minúty

Nemysli

Neprestaň

Nezastavuj

Bež

Nevzdávaj to

Nepoddaj sa

Ver si

A opäť sa nadýchni

a utekaj...

utekaj za svojím šťastím...

keď ho dobehneš..tak sa ho drž..

a nepusti!

Lucia Jančeková

Lucia Jančeková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Možno som len jeden človek z mnohých... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu